JellyPages.com

Friday, February 20, 2015

Kelebihan Aloe Vera Gel

Well, hai..sebelum ni aku tak pernah nak share produk apa yang aku pakai untuk muka dan segala-galanya lah kan. Ok now, rasa macam nak share sikit lah. Sebab nya kalau nak diikutkan dulu aku bukan manusia yang sangat mementingkan kecantikan dan benda remeh temeh ni. Bukanlah kata since mementingkan semua benda tu muka aku bertambah cantik. Aku tak cakap pun ok. Tapi since umur da 20lebih ++ ni kan...(saja nak rahsia umur, kononlah kan) benda camtu sedikit sebanyak aku jaga lah jugak. Jaga kesihatan kononnya. Takde lah muka nampak dull je. Dulu taaak peduli sangat sebab keje tengah panas. Now, boleh la nak peduli sikit. Berbaloi la jugak kan.

Ok, back to our main point. Aku nak share tentang kelebihan aloe vera gel. Sebelum ni aku beli aloe vera gel dekat Watson kot kalau tak silap. Aku beli jenama Sun Play. Jenama tu aku percaya sikit since aku penah pakai sunblock dia. After sun gel namanya. Kalau kena panas atau rasa muka da merah kena panas tu, aku sapu la bagi sejuk sikit. Tu mula mula aku guna masa keje dulu. Pastu takde guna da. Hari tu aku ada beli serum sensual plus, bila da habis pakai, aku try apply aloe vera gel tu kat muka sebelum keluar. Mula just taknak bagi muka kering sangat. Lama lama aku perasan bila aku start pakai gel tu, parut jerawat and jerawat yang baru gedik gedik nak naik kat muka tu da mengecut. So...aku start google and baru aku tau apa kelebihan aloe vera ni. So..oklah not bad.

Semalam, aku usha usha dekat instagram and ada ternampak ig shop ni jual barang barang kecantikan dari korea. Aku tertarik dengan Aloe Vera Toner dia. Nampak menarik tapi benda nya pre order. So take time, sebab barang betul betul dari Korea. Jadi, aku google lagi, tengok cara buat toner guna aloe vera gel. Kira diy la kan. So..banyak benda yang aku jumpa. Dan aku nak try jugaklah..boleh jadi toner atau dijadikan setting spray.

First, cari lah apa apa bekas yang boleh korang guna yang boleh dispray. Senang cerita cari la bekas tu dekat Daiso ke takpun Mr.Diy. Aku guna bekas spray rambut yang aku penah guna dulu. Da habis so recycle je la kan.

Bahan-bahan :

1. Bekas spray
2. Aloe vera gel
3. Jus perahan lemon
4. Air sejuk/air mineral. Jangan guna air paip.

Cara-cara :

1. Letak aloe vera gel dalam bekas spray. Dalam satu sudu besar.
2. Campur air dalam bekas spray yang sama. Jangan penuh sangat, nanti nak perah jus lemon pulak.
3. Perah lemon sikit. Dalam satu sudu besar
4 Goncang sampai semua larut.
5. Da boleh guna.

Setiap kali nak guna, mesti goncang dulu. Kalau rasa muka letih, lesu tak bermaya, spray je. Kasi muka segar and mekap pon long lasting. Selamat mencuba!

Chill, shakira.

No comments:

Post a Comment