JellyPages.com

Sunday, June 17, 2012

Bukan Lagi Arjuna

Ni post aku yang kedua untuk hari ni. Actually, lama da terfikir nak post cuma cara nak susun ayat tu orang kata biar tertib sikit kan. Memandangkan orang Melayu ni terkenal dengan adab dan susilanya. Ehh..ke situ pulak aku ni.

Aku da boleh move on. Hahah move on ape benda lah kan. Ye, da boleh move on setelah kelampian aku ni sudah diatasi. Setelah beberapa perkara menjadi bahan pemikiran aku siang dan malam sebelum tidur, baru aku sedar. Gila lambat betul. Pending dekat setengah tahun. Wasted gila rasa. Tapi apalah nak dikata bila bab hati dan perasaan ni manusia boleh menjadi sebodoh bodoh alang, dan sebangang bangangnya. Ye, tu lah aku. Jadi bangang jadi buta. Lama lama aku sendiri pekik kat diri aku. Come on lah shifa, wasted ni semua. Wasted tau tak? Move on lah. Orang da tak layan. Buat apa tunggu lagi. masa depan kau jauh lagi. Go and get new life la babe. Tak mati pun. Ye, aku tak mati. Aku baru sedar. Tapi tak terlambat. Dan bila ada orang yang sama bodoh macam aku bila suka dekat someone tu, aku cepat cepat bagi dia sedar. Sama ada tu harapan palsu atau yang sama erti dengan penantian yang tak pasti.

Kenapa aku cakap macam orang da putus asa? Actually, aku perlu bukak mata aku. Untuk semua benda ni. Dan satu lagi, aku tak perlukan orang yang da tak perlukan aku. Mungkin bukan masanya lagi. Atau mungkin aku terbawa bawa dengan sikap yang sangat heartless tu sampai lah muncul orang yang tegur aku cakap aku ni macam orang takde perasaan langsung. Blur tahap melampau. Ye, aku blur. Terima kasih dekat kawan baik aku, walaupun 3tahun da berkawan rapat, cerita masalah isi hati semua tapi tak pernah jumpa. Korang percaya tak kadang kadang benda yang kita tak sangka tu lah yang akan terjadi. Banyak benda borak dengan kawan aku tu. Actually, kawan aku yang banyak bercerita dan aku masih lagi menjadi pendengar yang setia. Aku kan budak baik. Hehe.

Bukan lagi arjuna, namun tak bermakna tak boleh berkawan,
Bukan lagi arjuna tak bermakna tiada rasa sayang,
Sayang itu besar maknanya,
Dan aku telah tersalah tafsir,
Maafkan aku sebab terlewat untuk memahami.

Bukan lagi arjuna,
Kita masih berkawan,
Tiada jurang pemisah antara kita sebagai kawan,
Terima kasih atas kesedaran.

No comments:

Post a Comment