JellyPages.com

Tuesday, August 24, 2010

hujan

haishhh...lately kuantan asyik ujan jekk..knape kah?? rezeki Tuhan nk bg kt umat manusia...alhamdulillah...tp bl ingat balik sal hujan ni aku sebenar nye lemau sket..yelah hujan kn sejuk pastu sedap jekk kalau nk bahan tido kn...huhu..skrg aku bkn nk cte sal hujan yg sedap nk tido ke ape tp aku nk cte sal zaman aku blaja dulu...alaa...bkn nye lme mne pn br jugak la zaman nye berlalu...

kisah nye bermula bl aku lepak2 kat bilik course mate aku...bilik dia dekat aras 1 dekat blok paling depan skali..mengadap ke jalan besar n mengadap kampus bersekali dgn fakulti aku iaitu fakuti seni lukis dan seni reka...ahaaa nk promote ke..bukan ye adik2..ahaks! saje je nk megulas lebih lanjut mengenai lokasi bilik course mate aku tuhh...ok2 berbalik kepada cerita aku tuh ekk...pada suatu hari aku melepak kan diri aku di bilik beliau..masa tuh hujan..agak lebat la jugak di sertai angin yg sangat2 la sepoi2 xreti bahasa...plak nye course mate aku tuh pn cam da melayan stim mata dia...elok je dia tarik selimut n baring2 tas katil..pas 2 tetibe dia bgn p mane tah aku pn xsure..yg aku tau masa tuh aku tgh lepak port baik pnye iaiti kt birai katil kt tingkap..da alang2 birai katil nye cam sokong badan aku, so aku pn lepak kt tingkap tuhh..duk ushar kt luar...ujan lebat lg...mata aku pn duk melayan syahdu..ntah knape tiba je time ujan kompem2 aku syahdu...haishhh..terjiwang lakk...hujan ms tuh da renyai2 tp org kt luar pn xbrape ramai..ade la dalam 2-3 kerat..pegi ambik mknan yg diorang da order..so aku tgh syok2 lyn syahdu masa tuh, tetibe aku dgr de org jerit name aku dr bwh..2-3 kali aku dgr makhluk tuh panggil name aku...dan2 ms aku duk lilau2 cari, aku ternampak la sorang manusia...course mate aku jugak..si Adip..

"Shief..! ko btpe bertenggek kt tingkap tuhh...? jatuh kang..!" disebabkan kondisi suara beliau yg agk nyaring la jugak, beberape makhluk lain pn perasaan la aku yg tgh duk bertenggek kat tingkap bilik yg di maksud kan...aku yg nk cover malu ni setakat tersengeh2 jekk..pas 2 Adip masih lg melompat2 suh aku turun..aku pn turun lahh...beberape minit kemudian beliau sampai la ke bilik beliau yg aku sedang lepak tuhh..ms tuh rumet dia a.k.a course mate aku yg aku ckp aku xtau dia p mane td kn, muncul lahh...Adip dgn muka marah2 sambil tersenyum tuh pn pandang rumet dia...
"Ko tau x Sarah, budak ni tadi duk bertenggek kt atas tingkap tuh..!" kata Adip sambil tgn dia tunjuk kt tingkap yg boleh la tahan tinggi nyer dgn aku yg xbrape nk tinggi ni...si Sarah pn pandang aku dgn mata yg bulat..
"Ko giler ke?? buat nye terjatuh..kowt ye pn nk terjun tunggu aku balik dulu..biar aku tolak ko..senang cte..!" kata Sarah sambil tergelak..ciss...ingat ke nk bahan ape td..bahan gelak kt aku rupenye...sengal tul..so untuk mempertahankan diri aku pn menjawab la..
"Yelaa...aku tengah nk layan syahdu kowt..br nk romantik2 dgn hujan dan alam...dengar2 je Adip ni da menjerit2 terlompat panggil nama aku..ingat aku nk terjun sgt kowt...giler ape? tak de makna aku nk terjun time2 gini..!"
Adip dgn Sarah pn tergelak2 dgr jawapan aku...
"Syahdu kepala hotak kau..! sudah2 la shifa..! pegi buat kerja ko tuhh...!"
hambikk..kene setepek aku dgn si Sarah..Sarah ni lebih kurang cam kak long kami masa kt kampus dulu...dia la yg jaga kami semua kt sana...sape2 de masalah mmg jmpe dia pn..dia selalu bg nasihat...sape2 yg selalu buat hal cam aku pn selalu gak kene setepek dgn si Sarah ni...

haa...berbalik kepada cerita aku td...pas da kene hamun dgn si Sarah tuh Adip plak bahan aku lagi...
"ko ingat tingkap bilik aku ni sama aras dgn tingkap bilik ko tu ke? nk panjat pn terjingkit2.."dan lagi dia gelak kan aku tuhh...
"ko nampak tak aku duk tas birai katil tuh..aku pn takut gak terjatuh...tp da hujan2 ni layan syahdu..seronok..mata pn stim je dowhh...!"
Sarah da malas nk layan aku...yela...kalau nk di ikutkan bilik diorang tuh tingkat 1, bilik aku aras 0..kire klu jatuh dr tingkap bilik aku paling kurang pn terseliuh, tp kalau jatuh dr tingkap bilik Sarah n Adip ni mau patah kaki aku...huhuhu...

dan bila hujan2 camni lah aku rindu nk lepak kt tepi tingkap tu lg..rindu nk bertenggek atas tingkap tuhh...sejuk je..angin pn cam paham2 je jiwa aku..sebenar nye aku tak de pikir ape2 pn just tgh layan mata...huhu...dan bl malam2 plak tingkap bilik aku bez tuk aku bertenggek, yela malam2 kn sejuk...kadang kene marah dgn rumet2 aku..ahaha..yelahh...tuk yg kesekian kali..aku rindu nk bertenggek cam tu lg..n tnda2 tuk hari ni hujan pn cam ade...hurmm...sayu + syahdu..ahaks! jiwang kini kembali..dodol betul..!

No comments:

Post a Comment