JellyPages.com

Thursday, January 12, 2012

12 Januari Itu Datang Lagi

Setahun sudah berlalu, namun tarikh 12 Januari masih segar dalam ingatan aku. Masih tergiang ngiang lagi setiap bait bicara dan setiap perkataan yang aku dengar dala telefon malam tu. Aku memang takkan lupa. Bukan sebagai dendam tapi sebagai dugaan hidup yang aku kena hadapi.

Tahun lepas juga merupakan hadiah hari jadi yang paling perit yang aku terima. Percayalah aku sendiri tak pernah nak mintak. Aku cerita bukan atas dasar minta simpati cuma aku cerita sebagai nasihat kepada diri sendiri, iktibar juga peringatan dekat kawan kawan yang lain. Semoga perkara yang sama takkan berulang lagi.
5 Januari sepatutnya jadi tarikh yang paling aku tunggu setiap tahun. Walaupun umur bertambah tapi aku tak kisah. Sebab pertama kali ada orang yang akan sambut dengan aku. Walaupun dia jauh tapi dia tak lupa wish birthday aku. Da wish birthday lepastu siap post dekat wall FB aku lagi. Pertama kali dia post ayat yang sangat sweet. Aku pakai dua nombor, celcom dan maxis. Dia pun macam tu so dalam tempoh seminggu asyik bergayut dengan dia je. Seronok tak seronok Tuhan je yang tahu walaupun dia takde dekat sisi aku masa tu. Genap seminggu, hari terakhir aku dapat call free, malam tu lah tragedi berlaku. Malam 12 Januari. Saat kata kata keramat tu keluar dari mulut dia, aku hanya mampu pejam mata dan ucapkan terima kasih. Mungkin sudah sampai masanya semua itu berakhir. Pedih, memang sangat pedih. Aku tunggu kepulangan dia namun lain yang aku dapat. Setelah hampir setengah tahun tak jumpa, akhirnya aku terima hadiah yang 'sangat bermakna' pada tahun itu sempena hari lahir aku.


Hari ni, masih sama seperti yang setahun da berlalu. Namun aku masih ingat lagi. Tiada air mata dan tiada juga ketawa. Aku ada telefon dia dan setelah sekian lama kami masih boleh bercakap macam biasa. Apa yang aku boleh cakap, kalau boleh janganlah bercinta dengan kawan baik sendiri. Aku dah belajar dari kesilapan dan aku taknak ulangi nya lagi. Untuk 23tahun ini, aku mohon segalanya baik baik sahaja. Kesihatan dan juga ketabahan hati. Moga aku kuat untuk tempuhi segala macam dugaan.

Tak lupa juga selamat hari lahir kepada Syaziella Norazha. Tarikh 12 Januari itu takkan pernah luput dalam ingatan aku. Buat dia, semoga masa depan yang awak impikan akan tercapai. Teruskan usaha awak. Saya sentiasa menyokong awak. Dan kita tetap kawan :)


No comments:

Post a Comment