JellyPages.com

Tuesday, January 10, 2012

Hujan Cinta

Musim hujan masih berterusan. Suhu tak pernah lebih dari 25 darjah celcius. Sejuk gila kowt. Badan aku asyik menggigil je kalau tidur time tengah tengah malam tu. Semalam pun aku tidur tak pasang kipas. Rasa macam nak pakai 3lapis selimut je. Sabo je lah.

Semalam aku tidur dalam keadaan hati separuh kecewa. Kenapa? Entah, aku rasa pedih sangat. Tapi aku tahu aku yang salah dalam hal ni. Terlampau ikut perasaan. Baiklah, kita buat macam biasa, ada ada kalau takde takpe. Biar masa dan keadaan yang akan tentukan segalanya. Lagipun aku ingat janji aku. Mungkin inilah yang dikatakan dugaan yang aku perlu tepis. Ye, aku hampir kecundang tapi aku bangun semula. Sebab aku taknak kalah.

Apa salah ke kalau aku masih diam dan jadi pemerhati. Jangan cakap aku bodoh. Aku tahu ramai yang nak cakap tentang perkara yang sama dengan aku. Tapi aku takkan mengalah, bukan bermakna aku sanggup bodohkan diri untuk sesuatu perkara yang tak pasti. Banyak masa lagi dan aku tetap menanti. Aku manusia yang ingat pada janji. Semua janji tu aku pegang dan simpan. Biarlah apa nak jadi, biar masa dan keadaan yang tentukan segalanya. Mungkin ada yang da berjaya buat aku lupa, tapi tidak sepenuhnya. Dan aku, masih menanti sampai hari ini. Sebab apa yang aku rasa tak pernah berubah. Aku akan begini dan terus begini.

Kepada yang selalu stalker apa apa yang ada kena mengena dengan aku, kalau stalker diam diam dah la. Tak payah nak up status atau komen komen nak mengata aku. Aku tak ambik hak sesiapa dan aku da takde kena mengena. Benda da lepas dah la. Aku dah pulangkan balik. Terima kasih.

No comments:

Post a Comment