JellyPages.com

Tuesday, April 17, 2012

Arjuna

Dia tak banyak cakap,
Dia pandang je,
Tak banyak komen,
Tak suka ambik tahu hal orang lain,
Buat hal sendiri je,
Kadang sorang sorang,
Kuat makan,
Kalau ketawa melampau sangat,
Suka sakitkan hati orang,
Kuat mengusik,
Kuat perli kawan kawan.

Ermm..dia wangi,
Kadang terfikir dia pakai perfume ke pakai bedak,
Kadang dia kemas kadang dia serabut,
Suka buat muka blur,
Kadang cakap macam orang takde perasaan,
Ada masa terlebih rajin, ada masa terlebih malas,
Rajin kemas rumah, mop lantai, sapu sampah, sidai kain, basuh baju,
Semua dia boleh buat,
Apa yang dia buat kadang aku yang perempuan ni pun tak rajin nak buat.

Aku tak pernah peduli apa yang dia rasa sekarang ni,
Dia ajar aku untuk jadi heartless,
Dia ajar aku supaya buat tak tahu kat orang,
Dia ajar aku untuk hidup sorang diri,
Dia ajar aku untuk jadi manusia yang bertanggungjawab,
Dia pelik tapi dia baik.

Aku nak jadi kawan yang baik untuk dia,
Juga sebagai kakak yang baik untuk dia,
Juga sebagai seorang yang rapat untuk dia,
Kami selalu kongsi cerita, kongsi masalah, kongsi pendapat,
Tak semestinya yang berusia macam aku ni pandai semua benda,
Dan dia sebagai yang muda juga Arjuna aku bijak mengawal situasi diri aku.

Terima kasih sebab selalu tenangkan aku masa aku tengah gundah hari tu,
Terima kasih sebab back-up aku kalau ada yang kutuk kutuk aku,
Terima kasih kerana da dekat setahun lebih ni selalu support apa yang aku buat,
Kami tak sweet macam orang lain tapi kami bahagia dengan cara kami berkawan.

Hai Arjuna... =)

No comments:

Post a Comment