JellyPages.com

Friday, May 18, 2012

Ada Musim

Ehh ehh..lama aku tak update. Jenguk tu da selalu da. Cuma post entry je tidak. Takde idea sebenarnya memandangkan sekarang macam macam hal yang aku kejar sangat. Kononlah dengan nak final nya lagi, lepastu masalah junior junior lagi, masalah hati aku lagi. Ehhh...tiba tiba pulak.

Ok, sekarang aku perati ramai betul yang nak khawin nya kan. Hari tu tak silap aku musim melara. Musim orang putus cinta la, gaduh dengan bf/gf la, status sedih dekat FB la. Macam macam gaya da aku tengok nye. Tapi sekarang aku rasa musim orang nak khawin pulak. Yelah, da nak puasa kan. So, ramai yang cakap nak merasa puasa berdua, puasa dengan husband, puasa dengan wife. Lepastu nak rasa syok beraya umah mertua. Jumpa sedara mara belah mertua. Wahhh aku cakap macam da pro sangat. Sebenarnya takpun. Tapi tu biasanya jawapan jawapan artis. Hehe.

Berbalik kepada cerita musim khawin tadi, dalam bulan 6 saja aku ada 3 jemputan khawin. Dan kesemuanya kawan kawan aku masa sekolah dulu. Baik sekolah menengah ke sekolah rendah. Kira semua cukup pakej. Semua tarikh dekat dekat. Minggu yang berturut-turut. Aku memang nak pergi. Bila lagi nak merasa kawan khawin. 2 Jun kawan aku - Ika nak khawin. 3 Jun kawan aku - Ayu nak khawin tapi aku tak dapat pergi sebab ada kerja. 10 Jun pulak, kawan aku - Lynn nak khawin. Sebelum tu dalam minggu lepas tak kot, kawan aku Hidayah bertunang. Sebenarnya ramai je yang khawin, tunang. Asal aku bukak FB je terpampang gambar nikah dia orang. Gambar tunanglah. Sampaikan ada sorang member aku ni entah datang dari mana idea dia, anta mesej dekat aku. Cakap dia nak bertunang 1 Jun nanti. Dia cakap jemputlah datang rumah. Aku da lama tak contact dia. So, aku cakap la Insya Allah aku datang dan tak lupa jugak ucapan Tahniah. Macam biasalah kan. Lepastu dia gelak gelak. Dia tanya apsal aku ambik serius. Aku cakap la, benda gini mana ada orang main main. Rupanya dia menipu. Sebabnya konon macam bengang sebab ramai member member da khawin, da tunang. Cehhh!! Bengong sungguh. Tak pasal pasal dia kena maki dengan aku.

Apa yang aku nak cakap, kepada kawan kawan yang tengah counting day menuju hari bahagia tu aku ucapkan semoga bahagia. Berkekalan hingga ke akhir nyawa. Relax relax je weii..Jangan gelabah. Tidur awal, dapatkan rehat yang secukupnya. Minum air masak banyak banyak. Lepastu doalah bagi tenang sikit hati tu. Buat solat hajat, mintak supaya semuanya dipermudahkan. Aku taknak khawin lagi, jangan tanya aku soalan merapu rapu masa wedding korang nanti. Percayalah, setiap kali dapat invitation dari korang semua aku sengih je. Suka weiii..kawan kawan khawin. Jumpa nanti okai?

No comments:

Post a Comment